Rynek poligraficzny
Czasopisma
Książki
Opakowania
Akcydensy
Reklama zewnętrzna
Specjalne zastosowania
Usługi, maszyny, materiały

20 lat minęło

jak jeden dzień

Minęło już prawie ćwierć wieku, od kiedy w wynajętych pomieszczeniach, z jedną maszyną drukującą, wielką wiarą w sukces i niewielkim zasobem gotówki kilku pasjonatów postanowiło złamać monopol państwowej poligrafii.

W takich okolicznościach w 1991 r. w Krakowie powstała Drukarnia Multipress, która od początku wyspecjalizowała się w produkcji opakowań i etykiet, by zaledwie w ciągu kilku lat działalności zostać liczącym się graczem, a następnie firmą kształ- tującą standardy jakościowe i technologiczne na polskim rynku. Począwszy od 1995 r., już we własnych pomieszczeniach zlokalizowanych na krakowskim Zabłociu, gdzie przed wojną mieściła się słynna fabryka Oskara Schindlera, Drukarnia Multipress nieustannie parła do przodu, rozwijając organizację produkcji i park maszynowy oraz wprowadzając w życie liczne innowacje. Drukarnia Multipress była jednym z pierwszych polskich przedsiębiorstw z branży poligraficznej, które wprowadziły system zarządzania jakości ISO 9001, oraz pierwszą firmą w Polsce, która wdrożyła złocenie arkuszowe typu cold-stamping w formacie B1.

Siedziba Drukarni Multipress

Nowa, odlotowa siedziba

Obecnie Drukarnia Multipress to firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, której siedziba mieści się w nowoczesnym obiekcie sąsiadującym z krakowskim Portem Lotniczym im. Jana Pawła II oraz węzłem Autostrady A4 w Balicach. Lokalizacja ta ułatwia realizację zadań logistycznych oraz kontakt z klientami z Polski i zagranicy. Przede wszystkim obiekt ten, który został wybudowany jako inwestycja własna drukarni, od początku do końca spełnia warunki nowoczesnego zakładu produkcyjnego oraz zapewnia około 130 pracownikom wszystkich działów komfortowe warunki pracy. - Prestiżowa i nowoczesna siedziba w pełni spełniająca nasze oczekiwania oraz wymogi najbardziej wymagających klientów to wspaniałe ukoronowanie ponad 20-letniej działalności na rynku opakowań i etykiet - mówi z dumą Andrzej Rabenda, współzałożyciel i obecny prezes zarządu Drukarni Multipress.

Poligraficzny Hi Tec

W nowym zakładzie produkcyjnym kluczową rolę odgrywa nowoczesny park maszynowy. Technologia jest i od zawsze była dla Drukarni Multipress priorytetem oraz sposobem na zapewnianie klientom coraz lepszych warunków w zakresie jakości, skali produkcji i szybkości realizacji zamówień. Cykl produkcji opakowań i etykiet jest w pełni zautomatyzowany. Druk offsetowy odbywa się na pełnoformatowych maszynach 6-kolorowych z możliwością druku farbami UV, a jakość druku opiera się na skomputeryzowanym i elektronicznym systemie zarządzania kolorem firmy Heidelberg. System ten ma szczególne znaczenie dla zapewnienia powtarzalności przy wysokich i cyklicznych nakładach. Drukarnia Multipress jest kompleksowo wyposażona w maszyny postpressowe umożliwiające wysoki stopień przetworzenia, w których zastosowane są najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne takich producentów jak japońska Sanwa czy szwajcarski Gietz. Drukarnia posiada także dział fleksograficzny, studio graficzne oraz dział badawczo-rozwojowy, w którym opracowywane są i testowane innowacyjne rozwiązania w zakresie wzornictwa, technik uszlachetnienia druku oraz stosowanych podłoży i materiałów.

Szlachetnie, szlachetniej, najszlachetniej

W branży opakowań i etykiet kluczową kwestią jest uszlachetnianie druku, dzięki któremu opakowanie czy etykieta "sprzedaje" produkt. Drukarnia Multipress posiada szerokie zaplecze technologiczne umożliwiające wykonywanie wszelkiego rodzaju uszlachetnień, w tym m.in.: dripp-off, lakierowanie UV i UV 3D, hot-stamping, cold-stamping, druk na laminatach srebrnych i foliach holograficznych, matryce strukturalne (grawerskie, 3D), tłoczenie, kaszerowanie, wykrawanie, wklejanie okienek, klejenie wielopunktowe i inne. - Możliwości technologiczne i odpowiedni park maszynowy są niezbędne, ale równie ważne jest wieloletnie doświadczenie oraz know-how, dzięki którym możemy proponować klientom optymalne dla nich i niejednokrotnie innowacyjne rozwiązania - podkreśla Jacek Limanówka, wicedyrektor Działu Obsługi Klienta. Gusta klientów i oczekiwania rynku zmieniają się i rozwijają, dlatego Drukarnia Multipress nieustannie testuje oraz wdraża wspólnie z klientami nowe rozwiązania w zakresie uszlachetniania opakowań i etykiet.

Opakowanie kosmetyczne

Opakowania na alkohol

Opakowania na słodycze

1
2
3

Od aperitifu do deseru

Dla klientów Drukarni Multipress bardzo ważnym elementem obsługi jest znajomość specyfiki branżowej. Istotne różnice, które należy uwzględnić w projektowaniu oraz produkcji opakowań i etykiet, występują nawet pomiędzy pokrewnymi produktami. Dla przykładu, czym innym są etykiety na wino, drukowane na podłożu przypominającym papier czerpany z subtelnymi złoceniami, a czym innym etykiety na specjalnych papierach metalizowanych stosowane w przemyśle piwowarskim. Ale w Drukarni Multipress nie wystarczy być sommelierem czy kiperem, ponieważ zakres obsługiwanych branż jest znacznie szerszy niż alkohole i obejmuje artykuły spożywcze, cukiernicze, wyroby tytoniowe, kosmetyki, leki OTC, materiały POS oraz wiele innych kategorii produktowych z segmentu FMCG. - Znajomość specyfiki rynku docelowego, na którym działa nasz klient, pozwala nam zrozumieć jego potrzeby, dzięki czemu możemy być prawdziwym partnerem do rozmowy, który potrafi wypracować wspólnie z klientem rozwiązania poligraficzne skuteczne pod względem marketingowym - tłumaczy Urszula Cholewa, dyrektor Działu Obsługi Klienta.

Economy, you fool!

W czasie swojego urzędowania prezydent Stanów Zjednoczonych Bill Clinton miał na biurku kartkę z napisem "Gospodarka, głupcze!", aby nie zapomniał, co jest tak naprawdę najważniejsze. Obecnie w poligrafii możliwości w zakresie uszlachetniania druku, farb czy podłoży są bardzo duże i pozwalają na produkcję wspaniałych wzorów opakowań i etykiet. Sztuką jest oczywiście osiągnąć pożądany i olśniewający efekt, ale prawdziwym wyzwaniem jest zrobić to optymalnie pod względem kosztów, zwłaszcza przy wielomilionowych i powtarzalnych nakładach. W wielu branżach konkurencja jest tak wysoka, a marże tak wyśrubowane, że o pozycji produktu może zadecydować zastosowane rozwiązanie opakowaniowe. Nie chodzi bynajmniej o jeszcze niższą cenę jednostkową, ale o to, aby przy porównywalnych nakładach inwestycyjnych uzyskać opakowanie czy etykietę lepszą od konkurencji. Jednym słowem, wydać tyle samo, co konkurencja, a uzyskać produkt, który jest lepiej wyeksponowany i wyróżnia się na półce. Drukarnia Multipress to nie tylko firma wykonująca zlecone wzory opakowań, ale przede wszystkim partner, który współpracuje ściśle z klientem i potrafi zaproponować optymalne rozwiązanie z punktu widzenia jego potrzeb marketingowych i uwarunkowań budżetowych.

artykuł przygotowany przez Dział Marketingu Drukarni Multipress