Rynek poligraficzny
Czasopisma
Książki
Opakowania
Akcydensy
Reklama zewnętrzna
Specjalne zastosowania
Usługi, maszyny, materiały

 

Digital, czyli

nowy wymiar OOH

Technologiczna transformacja już dawno zmieniła wpływ działania reklamy na konsumentów. To już nie "przekaz, monolog i bierny odbiorca", ale "interakcja, dialog i aktywny konsument" definiują relację między reklamodawcą a odbiorcą, świadomym swoich praw i oczekiwań.

Niemniej internet, technologie mobilne i kreatywność to czynniki sukcesu współczesnej komunikacji marketingowej. Digital out of home (DOOH) jest właśnie wyjściem naprzeciw nowym wyzwaniom i jednocześnie stanowi naturalną kontynuację i rozszerzenie tradycyjnego OOH. Wykorzystując najnowsze technologie, pozwala stworzyć skuteczną kampanię reklamową - precyzyjnie zaplanowaną, a jednocześnie elastyczną, lepiej stargetowaną, w pełni mierzalną, ułatwiającą analizę i ocenę podjętych działań. DOOH może być podłączony do innych kanałów komunikacji, jak on-line, mobile czy social media.

Przykładem ciekawego wykorzystania możliwości DOOH może być ubiegłoroczna kampania Coca-Coli "Share a White Christmas", dzięki której mieszkańcy mroźnej Laponii mogli podzielić się atmosferą świąt Bożego Narodzenia z mieszkańcami gorącego Singapuru. Pomysł polegał na ustawieniu wyświetlaczy w dwóch krajach i uruchomieniu połączenia na żywo, które umożliwiało podgląd osób z obu krajów. Dzieci z Laponii mogły "przesłać" śnieg dzieciom z Singapuru, wsypując go w specjalną komorę umieszczoną pod wyświetlaczem. W tym samym czasie sztuczny śnieg wylatywał z wyświetlacza umieszczonego w drugim kraju.

Innym przykładem jest kampania reklamowa szamponu firmy Apotek Hjärtat przeprowadzona w szwedzkim metrze. Na ekranie ustawionym na peronie widoczna była głowa uśmiechniętej modelki, której włosy falowały za każdym razem, gdy na stację wjeżdżał pociąg.

O zmieniających się standardach w świecie OOH świadczy również zwycięzca konkursu Outdoor Planning Awards prowadzonego przez brytyjski oddział międzynarodowej firmy out- doorowej Clear Channel. W zeszłym roku zwyciężyła kampania #LookUp przeprowadzona przez OgilvyOne dla linii lotniczych British Airways. Agencja przygotowała interaktywne billboardy, które zostały umieszczone w konkretnych miejscach, nad którymi bezpośrednio przelatują samoloty British Airways. Gdy samolot pojawiał się w polu widzenia, elektroniczna reklama emitowała sylwetkę małego chłopca wskazującego palcem przelatujący samolot oraz wyświetlała numer obserwowanego lotu.

wykorzystano fragmenty artykułu Macieja Olechno, new business manager, Paperhat Poland "Trendy w outdoor - cyfrowo i interaktywnie"