Rynek poligraficzny
Czasopisma
Książki
Opakowania
Akcydensy
Reklama zewnętrzna
Specjalne zastosowania
Usługi, maszyny, materiały

Patrząc

w przyszłość

Heidelberg posiada tysiące klientów na całym świecie, zarówno pośród drukarń akcydensowych, opakowaniowych, jak i tych oferujących usługi on-line.

Zmiany, jakie zachodzą w coraz szybszym tempie, stale przekształcają poligrafię. Poza samymi coraz bardziej zaawansowanymi technologiami, głównie dotyczącymi drukowania, nie mniej ważne stają się złożone i sprawne systemy zarządzania przystosowane do efektywnego modelu biznesowego pozwalającego na generowanie zysku oraz implementowanie rozwiązań przyszłości, które popychają drukarnię do przodu i dają przewagę konkurencyjną. Niezależnie od obszaru działania drukarni i od tego, czy jest to firma lokalna, czy koncern międzynarodowy, Heidelberg chce mieć swój udział w sukcesie klientów poprzez wykorzystanie swojej wiedzy oraz doświadczenia w zakresie technologii i globalnego serwisu.

Kluczową sprawą jest stała, nieprzerwana współpraca działu badań i rozwoju z drukarniami, dostawcami, partnerami technologicznymi oraz uczelniami. Pozwala ona na wprowadzanie nowych innowacyjnych rozwiązań, takich jak na przykład technologia Anicolor, technologie suszenia UV-LED i LE-UV, konfiguracje hybrydowe, uszlachetnianie i zadrukowywanie nietypowych podłoży, drukowanie 4D, materiały eksploatacyjne. W zakresie rozwiązań informatycznych jest to rozbudowa modułów systemu Prinect obejmujących drukowanie cyfrowe i aplikacje W2P oraz wiele innych wychodzących w przyszłość. Dotyczy to też wielokanałowej produkcji i zarządzania mediami oraz integracji z klientami końcowymi w obszarze klasycznej poligrafii, ale i poza nią. Oczywiście priorytetem pozostają cały czas prace dotyczące dalszego zwiększania wydajności maszyn oraz dbanie o ekologiczne aspekty produkcji. Obecnie dział badań i rozwoju to blisko tysiąc zatrudnionych osób i budżet ponad 100 mln euro. Heidelberg dysponuje około 4500 patentami w skali świata, a co roku przybywa około 100 kolejnych.

Marka Heidelberg od zawsze kojarzona jest z najwyższą jakością maszyn i urządzeń, co przekłada się na możliwość uzyskania doskonałych produktów końcowych. Ważne jest to, że mimo iż zmieniają się potrzeby drukarń, jakość oferowanych rozwiązań i serwisu jest wciąż na najwyższym światowym poziomie. Silną stroną Heidelberga jest strategiczna współpraca z partnerami. Dobrym przykładem jest nawiązanie współpracy z firmą Fujifilm w obszarze technologii cyfrowych.

W przeszłości sukces był zdeterminowany przez jakość produktu i duże nakłady na badania i rozwój. Dzisiaj technologia nie wystarczy - coraz ważniejsze staje się jej właściwe wykorzystanie. Stąd Heidelberg od dawna rozwija bardzo bliskie relacje z klientami, rozumiejąc, że ludzki aspekt będzie zyskiwał na wadze, nie zastępując technologii, ale umieszczając ją we właściwym miejscu i czyniąc z niej optymalnie wykorzystane narzędzie. Ogromne znaczenie ma idealnie dopasowana do potrzeb każdej drukarni opieka serwisowa i wsparcie know-how dające możliwie najwyższy poziom bezpieczeństwa produkcji.

Patrząc w przyszłość, nie możemy myśleć tylko o technologii, ale o połączeniu wydajności i elastyczności produkcji, co w coraz bardziej skomplikowanym, pędzącym świecie może zapewnić sukces.

Tomasz Pawlicki,

dyrektor marketingu Heidelberg Polska