Rynek poligraficzny
Czasopisma
Książki
Opakowania
Akcydensy
Reklama zewnętrzna
Specjalne zastosowania
Usługi, maszyny, materiały

Sieć drukarni

Polska Press Poligrafia

Polska Press Poligrafia - oddział należący do Polska Press Grupy - to nowoczesne drukarnie, które drukują średnio trzy miliony gazet dziennie. W portfolio Grupy znajduje się dziewięć drukarni.

Polska Press Poligrafia dysponuje najnowocześniejszą technologią w Europie, co umożliwia działania na najwyższym poziomie. Drukarnie dostarczają najlepszych rozwiązań z zakresu druku coldsetowego i heatsetowego, gwarantując jednocześnie kompleksowość usług, od przygotowania do druku po transport, ograniczając cykl produkcyjny do minimum. Polska Press Poligrafia dysponuje różnorodnością formatów i objętości, a jej oferta nie przewiduje żadnych ograniczeń nakładowych.

Drukarnie Polska Press Poligrafia realizują zlecenia druku gazetek promocyjnych, handlowych, reklamowych, gazet codziennych, tygodników oraz usługi wkładkowania i wklejania ulotek.

Rozmawiamy z Waldemarem Sporkiem, dyrektorem zarządzającym Polska Press Poligrafia.

Co Polska Press Poligrafia ma do zaoferowania na rynku komercyjnym?

- Oferujemy przede wszystkim produkty poligraficzne, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów z segmentu gazetek reklamowych. Jest to obszar, w którym skutecznie konkurujemy na rynku krajowym oraz na rynkach zagranicznych. Nasze podejście, które zakłada, że jesteśmy jedną drukarnią o wielu lokalizacjach, pozwala naszym klientom czerpać benefity ze współpracy z wieloma drukarniami przy zachowaniu łatwości kontaktu z jednym podmiotem.

1
2
3
4

Czym państwa oferta handlowa wyróżnia się spośród ofert konkurencji?

- Oprócz wartości podstawowych, takich jak jakość, terminowość, użyteczność i rzetelność w stosunku do klienta, na tle konkurentów wyróżnia nas z pewnością oferta kompleksowych rozwiązań dla rynku reklamowego. Jesteśmy częścią Polska Press Grupy - największego wydawcy w Polsce na rynku mediów regionalnych i lokalnych. Oferujemy w jednym pakiecie druk gazetek reklamowych, reklamę w dziennikach Grupy oraz reklamę na stronach portali internetowych Grupy. Taki miks zapewnia dużą skuteczność działań marketingowych dla naszych klientów ze względu na zapewnienie dotarcia do grup docelowych z różnych stron. Dużym atutem jest posiadanie tak wielu drukarni na terenie Polski, co daje nam możliwość zaoferowania krótkiego czasu realizacji zleceń, a jednocześnie klienci mogą zaoszczędzić na kosztach logistyki i transportu, ponieważ nasze drukarnie swoją siecią pokrywają cały kraj.

Na jakich rynkach działa teraz Polska Press Poligrafia i czy są plany ekspansji?

- Obecnie nasza aktywność nie ogranicza się jedynie do druku gazet codziennych. Jesteśmy jedną z wiodących sił na rynku tygodników i miesięczników lokalnych. Od wielu już lat zajmujemy się drukiem gazetek reklamowych zarówno w technice heatsetowej, jak i coldsetowej. Ta ostatnia część naszej działalności jest dla nas bardzo ważna. Rok do roku notujemy wzrost przychodów z tego segmentu. W związku z tym planujemy dalsze inwestycje w ten obszar, ponieważ jesteśmy przekonani, iż stanowimy atrakcyjną alternatywę dla pozostałych graczy na tym rynku, co znajduje potwierdzenie w opiniach naszych obecnych klientów.

Drukarnie Polska Press Poligrafia w Polsce:

• Drukarnia w Białymstoku

• Drukarnia w Bydgoszczy

• Drukarnia w Koszalinie

• Drukarnia w Łodzi

• Drukarnia w Poznaniu

• Drukarnia w Sosnowcu

• Drukarnia w Tarnobrzegu

• Drukarnia w Warszawie

• Drukarnia we Wrocławiu

Czy potencjał Oddziału wykorzystujecie państwo na rynkach zagranicznych?

- Nasze produkcje są wysyłane na rynek skandynawski, czeski, słowacki, niemiecki i litewski. Szczególnie na rynkach skandynawskich mamy ugruntowaną pozycję. Jesteśmy cenieni za jakość produktu i solidność obsługi. Obecnie trwają przygotowania do poszerzenia naszego eksportu na kolejne rynki, ale ze zrozumiałych względów nie chcę na razie mówić nic więcej na ten temat.

Jak mocno zmienił się potencjał Oddziału po zakupie przez spółkę Mediów Regionalnych oraz Express Media?

- Dołączenie do Grupy nowych drukarni pozwoliło nam na zagęszczenie siatki pokrywającej kraj, a co za tym idzie - zwiększyło nasz potencjał produkcyjny. Posiadanie przez nas tak dużej liczby drukarni daje klientom poczucie bezpieczeństwa. W sytuacji jakiejkolwiek awarii w jednej drukarni zawsze mamy do dyspozycji osiem pozostałych, aby dotrzymać naszych zobowiązań. Dzięki kolejnym akwizycjom udało nam się zwiększyć aktywność na ścianie wschodniej Polski.

rozmawiał Andrzej Tuka